انتخابات

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی گفت: بخش صنعتی به دلیل نیاز مهم و صنعتی خود، باید از فرصت به دست آمده حداکثر استفاده را کند و به ایجاد و سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت و مخازن ذخیره‌سازی بپردازد تا با تکیه بر ذخیره‌سازی گاز در فصول گرم سال، در اوج مصرف زمستانی، بتواند تولیدات صنعتی خود را تداوم ببخشد.

 ۵۰ میلیون متر مکعب گاز در بخش صنایع کسری داریم/محوریت ذخیره‌سازی گاز برای کنترل ناترازی بخش صنعت

هادی بیگی نژاد در گفتگو با خبرنگار قداس در رابطه با ضرورت بهینه سازی مصرف گاز، اظهار داشت: از لحاظ تامین گاز طی سال‌های گذشته با مشکلاتی مواجه بودیم که امسال هم نسبت به سال قبل تفاوتی حاصل نشده است. کل گازی که در کشور توزیع می شود اعم از حوزه مصرف خانگی، صنایع و تجاری رقمی بالغ بر ۸۰۰ میلیون متر مکعب است که این مقدار وقتی به زمستان می رسیم، سهم خانگی ما به یکباره افزایش پیدا می کند بنابراین مجبور هستیم به برخی از مراکز مثل صنایع و نیروگاه ها گاز کمتری بدهیم.

وی در ادامه با اشاره به میزان ناترازی گاز در زمستان امسال، اظهار داشت: امسال هم برآوردها بر این است که در حوزه صنایع عمده، حدود ۵۰ میلیون متر مکعب کسری گاز داشته باشیم. 

 عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مصرف در زمستان خود به خود بالا می رود؛ اما حل مشکل ناترازی در هر کدام از حوزه ها اعم از خانگی، صنایع، نیروگاه‌ها، صنایع خرد و کشاورزی هر کدام راهکار خود را دارد و می توان با اعمال آن میزان ناترازی را کاهش داد.

 بیگی نژاد با انتقاد از قیمت ارزان انرژی، اظهار داشت: وقتی گاز را با قیمت ارزان در اختیار قرار دهیم و می گوییم که افزایش قیمت هم نخواهیم داشت نباید انتظار داشته باشیم که شاهد بهینه سازی در مصرف انرژی باشیم.   

 وی همچنین در خصوص ابلاغ آئین نامه احداث مخازن ذخیره سازی به صنایع گفت: اگر صنایع عمده بتوانند در فصل های اواخر پاییز و زمستان یعنی ماه‌های آذر، دی و بهمن به ازای هر روز، ۵۰ میلیون متر مکعب ذخیره سازی داشته باشند که بتوانند از آن استفاده کند هم به نفع خودشان و به نفع کارگرانی است که در این صنایع مشغول به کار هستند.

بیگی نژاد در پایان گفت: بخش صنعتی به دلیل نیاز مهم و صنعتی خود، باید از فرصت به دست آمده حداکثر استفاده را کند و به ایجاد و سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت و مخازن ذخیره‌سازی بپردازد تا با تکیه بر ذخیره‌سازی گاز در فصول گرم سال، در اوج مصرف زمستانی، بتواند تولیدات صنعتی خود را تداوم ببخشد و تولید نخوابد تا هم ارزآوری و هم رشد اقتصادی داشته باشیم و بر ناترازی فصول سرد صنایع نیز فائق بیاییم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.